woensdag 18 december 2013

Rockpodium in de parel van Parijs


De nachtbrakers vertel ik niks nieuws als ik zeg dat Café Charbon een begrip is in Parijs.
Meer dan 100 jaar oud, een bar van zink, hoge plafonds, enorme spiegels: op het eerste zicht een typisch klassieke brasserie.
Maar dan wel één waar jongeren, tapas en dj’s de toon zetten tot 4 uur ’s morgens.
‘Een parel van Parijs’, las ik. Beau, bon et branché!
En dat allemaal in de populaire Rue Oberkampf, in oost-Parijs, tussen Canal Saint Martin en Père Lachaise.
Maar wat ik hier eigenlijk wilde zeggen: in Café Charbon wordt vanaf januari weer een begin gemaakt met het podium voor jong talent.
Oftewel: elke donderdagavond treedt er een Franse groep of artiest op die op het punt staat van doorbreken.
Het is gesponsord, daar kan ik ook niks aan doen, maar daarom heet het Converse Avant-Poste. En daardoor is de toegang wel gratis.
___

16 JANUARI: Is het eerste concert in een nieuwe reeks, met de Parijse elektrorock groep Chinoi, volgens Les Inrockuptibles één van de meest veelbelovende bands van 2013.
3 APRIL: staat voorlopig als laatste Agua Roja op het podium, volgens Le Mouv een van de meest veelbelovende rockgroepen in Frankrijk.
___

Café Charbon
119 Rue Oberkampf

Geen opmerkingen:

Een reactie posten