woensdag 25 juni 2014

Soldes!

Geloof het of niet, maar er zijn dus Parijzenaars en Parisiennes die 's nachts al opstaan om 's morgens als eerste voor de deur te liggen, staan of zitten.
En er zijn toeristen die speciaal de auto, bus of trein nemen om deze periode niet te missen.
Het is, kortom, tijd voor de uitverkoop. Soldes! Koopjesjacht!
En dat houdt - ik overdrijf niet - ie-de-reen bezig! Radio, televisie, kranten en bladen - maar vooral de consument zelf, vanzelfsprekend. Zo'n 76 procent van de Fransen gaat dezer dagen inkopen doen en het gemiddelde budget ervoor is 226 euro. 
Vijf weken lang gaan producten met megakortingen oplopend tot 70 procent de winkel uit.
Ter illustratie: megawarenhuis Printemps opent speciaal de eerste drie dagen ook 's avonds de deuren, heeft een speciale app die je langs de aanbiedingen in de winkel leidt, èn ontwikkelde een nieuwe service, 'Achat Mains Libres', die je laat shoppen zonder alles mee te hoeven sjouwen.
___

LE FIGARO: ruimde vooraf al twee pagina's in met de beste kooptips voor man en vrouw.
COSMOPOLITAN: maakte een hilarisch filmpje over hoe Françaises zich fysiek voorbereiden op de soldes. 
LES ECHOS: vroeg zich af of de uitverkoop de Franse economie een impuls kan geven - maar de conclusie was somber.
___

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen