dinsdag 20 augustus 2013

De tips van Mélanie Thierry

Mélanie Thierry (32) begon als (tiener)model maar maakte pas echt naam nadat ze actrice werd.
En: ze woont in Parijs, in Montmartre, en in de stad heeft ze zo haar favoiete stekjes.
De tuinen van Palais Royal bijvoorbeeld: ze wandelt er graag. "De tijd lijkt er stil te hebben gestaan.''
En als ze daar dan toch loopt, dan wipt ze voor kleding meestal even binnen bij Acne.
Eten doet ze graag vlakbij haar huis, bij restaurant Marcel. ,,Ik ben gek op de black cod, vis uit Alaska, gekookt in saké.''
Maar ook vegetarisch restaurant Voy Alimento is een favoriet - niet omdat ze vegetarisch is, maar omdat je er goed en gezond eet. ,,Ik ga hier binnenkort ook de kooklessen volgen die ze geven.''
Sieraden? Meestal bij Lydia Courteille, in hartje Parijs, met vintage oorbellen en ringen èn met een eigen lijn. ,,Tot mijn dertigste droeg ik nooit sieraden, daarna moest het maar eens van komen als vrouw!''
Kunst, tot slot, bekijkt ze vaak in de galerie Yvon Lambert. ,,Dit is een familie-uitje op zondag en daarna gaan we dan brunchen in de Marais.''
___

ALS TIENER: was Thierry niet erg in trek bij jongens, zei ze ooit, "want ik had geen borsten", terwijl fotografen haar aankleedden als een slet: "het was vulgair".
ALS VROUW: leeft ze samen met zanger Raphael met wie ze een zoon heeft, die ze het liefst ziet spelen in de tuin van haar eigen ouders, vertelde ze ook zelf.
___


Acne, Galerie de Valois
Marcel, 23 Avenue Junot
Voy Alimento, 23 Rue des Vinaigriers
Lydia Courteille, 231 Rue Saint Honoré
Galerie Yvon Lambert, 108 Rue Vieille du Temple

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen