vrijdag 14 december 2012

Thee, taart, mannen en vrouwen

Er bestaan gebouwen, locaties en plaatsen in Parijs waar je als man de geheimen niet meteen van doorgrondt.
Gewoon, omdat je een man bent. En geen vrouw.
Dus de volgende tip heb ik dan ook volledig uit tweede hand.
(Mannen, jullie kunnen hier afhaken - dit is vrouwenkost.)
Bij Mariage Frères word je in de watten gelegd als vrouw.
Ik heb het dus over de beroemde theewinkels, en om precies te zijn: de vestiging in de Marais, waar je niet alleen thee koopt maar ook kunt zitten om te drinken (thee), te eten en te snoepen (zoetigheden bij de thee).
Bij de andere vestigingen schijnt het trouwens net zo lekker te zijn.
En "in de watten leggen", daarmee bedoel ik:
- Al het personeel is mannelijk.
- Alle bedienende mannen zijn jong en knap.
- Al die mannen lachen vriendelijk naar jou, vrouwelijke gast.
- Al die mannen geven jou, vrouw aan tafel, veel aandacht.
Dat schijnt door de bezoekende dames bijzonder te worden gewaardeerd.
Maar nogmaals: ik heb het allemaal uit betrouwbare, doch tweedehands bron.
Tip van mijn getuige: vraag de jonge, knappe bedienende mannen om uitleg over, nou ja: maakt niet over wat - vraag uitleg en alle charmes worden door de jonge, knappe bedienende mannen uit de kast gehaald.
Oh ja, op de kaart staan zeker honderd soorten thee.
Het kost wat, maar dat is het waard.
Zegt mijn bron (v).
___

LEKKER: De kaart van deze salon de thé is werkelijk overweldigend, met een brunchmenu en een lunchmenu (beide van 12-18:30 hrs), met 'douceurs au thé', met zoetigheden op een Chariot Colonial en met natuurlijk Afternoon Tea-hapjes (15-18:30 hrs).
LEKKERDER: De Étoile Mysterieuse: cheesecake posé sur un sablé Breton, glaçage au 'Fruit Tea', meringue Française, coulis de framboise.
LEKKERST:  De Rouge Diva: een superfruitsalade geserveerd in de vorm van een bloem met een bodempje siroop van rode thee.
___

Mariage Frères
30 Rue du Bourg-Tibourg

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen