woensdag 22 augustus 2012

Eiffeltoren heeft beste imago in Europa

Zoals je weet schrijf ik hier het liefst over de plaatsen in Parijs die je waarschijnlijk nog niet kent.
Maar soms, heel soms, verdienen ook bekende monumenten een plaatsje op dit blog.
Bijvoorbeeld als ze ergens op nummer 1 eindigen!
(Ja, ik heb een zwak voor ranglijstjes, dus alles wat op nummer 1 of zelfs 2 of 3 eindigt, maakt niet uit waarmee, boeit me).
De Eiffeltoren dus.
Die toren blijkt  in Europa het monument te zijn met de allergrootste toeristische waarde.
De Kamer van Koophandel van Monza en Brianza in Italië rekende dat uit.
Ze telden allerhande (soms wat vage) cijfers bij elkaar op - van aantal bezoekende toeristen tot reputatie tot culturele betekenis - en kwamen zo tot een soort "waarde" van het imago van dat monument.
Resultaat: de Eiffeltoren is een symbolische 434 miljard euro waard en staat daarmee met grote voorsprong op de eerste plaats in Europa. Om precies te zijn: 434.660.000.000 euro.
Tweede werd het Colosseum in Rome (91 miljard) en derde de Sagrada Familia in Barcelona (90 miljard).
Doe er je voordeel mee.
___

VRAAG: Wat zijn we hier nou wijzer van geworden?
ANTWOORD: Nou, euh, dat de Eiffeltoren met z'n jaarlijkse 7 miljoen bezoekers ook nog, euh, een hoge imagowaarde heeft....
___

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen