maandag 14 november 2011

Japans, piepklein en bentolekker

Je hebt in Parijs natuurlijk Japanse restaurants.
En je hebt kleine restaurants.
Maar dat er zò'n goed Japans restaurant in Parijs is dat ook nog eens zò klein is, dat wist ik (tot voor kort) niet.
Juji-Ya, daar heb ik het over.
In 'de' Japanse straat van Parijs, de Rue Sainte-Anne.
Afijn: stel je een rommelige piepkleine ruimte voor, met een toonbank en maar een paar tafeltjes.
En denk nou niet aan sushi en sashimi, nee, hier krijg je dus de beste bento-maaltijden van de stad. Je weet wel, zo'n bakje/schaaltje tot aan de rand gevuld met doorgaans rijst, vis/vlees en groenten.
De aanraders: het gepaneerde varkensvlees, de Japanse omelet en de aardappelsalade.
Het is spotgoedkoop (7 tot 10 euro voor een bakje) en supergoed ('Jammer dat ik het niet al kende toen ik nog studeerde', schrijft Le Fooding-recensent). Dus gaan!
___

GOED: Elke dag open van 10 tot 22 uur.
FOUT: Reken op een rij wachtenden voor de deur tijdens de eetspits.
GELUKKIG: Kan je er ook maaltijden meenemen.
LEUK: Het is al klein, maar Juji-Ya heeft achterin de zaak ook nog een winkeltje met Japanse producten!
___

Juji-Ya, 46 Rue Sainte-Anne

1 opmerking:

  1. Ik denk dat ik een restaurant weet in Amstelveen, dat hetzelfde soort gerechten maakt. Authentiek Japans. Heb er een keer gegeten nadat m'n vriendin naar de Japanse kapper wilde tegenover het restaurant. De zaak heet Nagomi, Kostverlorenhof 67 in Amstelveen.

    BeantwoordenVerwijderen