dinsdag 1 november 2011

Een steegje met allure

Ik doolde wat rond, tussen twee afspraken, en voor ik er erg in had, stond ik in de Rue Pierre Guérin.
En dat was leuk.
Een klein doodlopend straatje, de heuvel op, zomaar ergens in west-Parijs.
Ik zag bomen en bamboe.
Ik liep over kasseien en hoorde een hondje blaffen.
Er stonden mooie huizen met oude houten luiken.
Het was herfst en de goudgele bladeren kraakten onder mijn schoenen.
Geen auto’s, geen herrie.
Alleen het geluid van potten en pannen dat door het steegje dwarrelde, afkomstig uit een openstaand keukenraam.
___

VREEMD: Twee agenten in burger die me staande hielden, met hun penningen zwaaiend en vragend wat ik daar liep te doen.
LOGISCH: De vrouw van de Franse president, Carla Bruni, woont hier in dit idyllische steegje.
___

P.S.: De bijgaande foto is dus van de Rue Pierre Guérin, maar dan wel genomen vanuit de enige hoek die werd goedgekeurd door die twee agenten, wat dus niet de mooiste hoek is. Oftewel: je ziet geen huis van Carla Bruni, maar deze foto is wel officieel goedgekeurd door het politiekorps dat ons presidentieel echtpaar bewaakt - een (twijfelachtige) primeur voor Out In Paris...

2 opmerkingen:

  1. Gisteren toevallig een film van Parijs gezien die de sfeer voor mij wel erg goed pakt, én met Carla Bruni in een bijrol... ;-)
    (Midnight in Parijs -> http://youtu.be/BYRWfS2s2v4 ) Erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen