woensdag 5 oktober 2011

Pure poëzie in de metro

Vaak stinkt het er en is het er griezelig druk.
Maar de metro van Parijs kan betoverend mooi zijn.



Zomaar een filmpje van twee mensen die oog hebben voor schoonheid.
Wat ze wilden vastleggen: 'dat moment van onzekerheid en magie dat je overvalt als je uit de diepte van de metro weer opstijgt'.
En ik ben het helemaal met ze eens.
Wie het zelf eens wil beleven: neem buiten de spits de metro in Parijs, sluit neus en oren af, denk aan de piano van Duke Ellington en bewonder wat er om je heen gebeurt.
___

MIJN FAVORIETE METROSTATION OM UIT TE STAPPEN 1:
Saint-Georges in de avond: pure stilte en romantiek.
MIJN FAVORIETE METROSTATION OM UIT TE STAPPEN 2:
Lamarck-Caulaincourt: pure poëzie met z'n trappen, winkeltjes en cafeetjes.
___

1 opmerking:

  1. En nu heb ik heimwee.... *snif*
    Mijn favoriete metrostation om uit te stappen? (je gelooft het vast niet...) Lamarck-Caulaincourt! Maar eerlijkheid dient te vermelden dat dit ook komt door mijn lievelingsstraat van Parijs: Rue Caulaincourt, die hier natuurlijk vlak achter ligt!! (met ook heerlijke hotelletjes en Hostels overigens!! ;-) )

    BeantwoordenVerwijderen