woensdag 20 juli 2011

Films, regen en kunst op straat

Oh ja, er zijn nog twee festivals in Parijs die je zeker niet mag missen.
Allereerst: Cinéma en plein air, oftewel: films in de open lucht.



Nog tot de tweede helft van augustus kan je gratis neerstrijken in het Parc de la Villette, in het noordoosten, en daar vanaf zonsondergang films kijken.
Almodovar en Wenders, maar ook Bonny & Clyde en La Haine.
Klein nadeel: de eerste voorstelling (Taxi van Scorsese!) werd al afgelast wegens de regen.... Houd de website van het festival dus in de gaten: daar wordt het gemeld als iets wordt afgelast.
En dan is er ook nog het Quartier d'Été-festival, dat loopt tot en met de eerste week van augustus.
Oftewel: allerhande kunst in alle uithoeken van de stad - en zelfs net buiten Parijs. In cijfers: honderden voorstellingen op tientallen plaatsen in Parijs door meer dan honderd kunstenaars uit 80 landen.
En dan gaat het van foto-tentoonstellingen tot dans en van geluidskunstenaars tot Noorse muzikanten. Deels gratis, deels betaald. Deels in theaters, deels op straat.
Wat dacht je van een gratis concert van de Britse rock-, funk- en folkzangeres Lail Arad in de Jardin du Luxemborg? Of van Emanuel Gat Dance, jazz-dans dus, om 22 uur op het Cour d'Honneur van Invalides?
___

GOED: Om die 2 festivals nog even te noemen...
FOUT: ... maar jammer dat ik het niet deed vóór ze begonnen
MAAR: Beide festivals duren nog weken, dus het is niet te laat!
___

2 opmerkingen:

  1. Leuk om een blog te lezen over Parijs!
    Vanaf dinsdag in de namiddag zal ik mij een week daar bevinden. Ik ben nog een beetje aan het rondkijken op je blog, of ik nog bruikbare dingen kan spotten.
    Cinema en plein air klinkt heel leuk! Deze voeg ik toe aan de 'to do list'.
    Keep up the good work!

    BeantwoordenVerwijderen