dinsdag 19 april 2011

De tips van Keren Ann

Keren Ann is een ster in Frankrijk.
Begin dit jaar verscheen haar nieuwe cd '101' en ze heeft een hit met 'My name is trouble'.
Maar eerder brak ze natuurlijk al door met haar sprookjesachtige liedjes op 'Keren Ann'.
Ze schreef ook muziek voor Emmanuelle Seigner en Vanessa Paradis.
Ann werd geboren in Israel, bracht een deel van haar jeugd door in Nederland en pendelt nu tussen New York en Tel Aviv en Parijs.
En wat doet ze zoal in de Franse hoofdstad?
,,Ik voel me echt thuis in het 18e arrondissement'', vertelde ze laatst.
Montmartre dus.
Haar favoriete wijkje daar: Place des Abbesses, met een 36 meter diep (!) metrostation, en de straatjes erom heen.
Op het plein zit ze het liefst bij café Saint Jean: ideaal voor een goed uitzicht.
Iets verderop, in de Rue des Abbesses, is café La Mascotte haar favoriete stek: een traditionele brasserie die zijn deuren opende in 1889.
,,En boodschappen doen, dat doe ik op de markt van de Rue Lepic'', aldus Keren Ann.
___

NEW YORK: Hier heeft ze een favoriete 'Franse' stek: 'ik ontbijt graag met vrienden bij Café Gitane, een Frans plekje in Mott Street'.
TEL AVIV: In het weekend doet Keren Ann hier aan yoga. ,,Ik fiets dan naar het Elle Yoga centrum, aan de rand van de haven.''
___

Café Saint Jean, 19 Rue des Abbesses
La Mascotte, 52 Rue des Abbesses

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen