dinsdag 8 maart 2011

Parijs in het donker

Het zal je - als je een regelmatige bezoeker bent van dit blog - niet verbazen: ik ben gek op nachtelijk Parijs.
Niet alleen omdat de stad 24 uur per dag leeft, maar ook omdat Parijs 's nachts prachtig is: de kleuren, de lichten, de architectuur - als de zon onder is, neemt Parijs een nieuwe wonderschone gedaante aan.
Wie het bewijs niet kan komen bekijken, kan het hier lezen.
Afijn: ik heb een medestander gevonden.
Student Luke Shepard maakte een video die precies laat zien wat ik vind.



Shepard nam 2.000 foto's van nachtelijk Parijs, plakte die achter elkaar en zette er een sfeervol muziekje onder.
Wie precies wil weten hoe hij het deed: kijk hier.
___

GRAPPIG: Het stoplicht op 1'13 van de video
PRACHTIG: Het opkomende zonlicht op 1'45
___

2 opmerkingen:

  1. Wauw, prachtig gedaan!
    Als studente in Parijs was ik al grote fan van het blog maar de video is werkelijk een fantastisch meesterwerk dat ik zelf nooit gevonden zou hebben!

    Merci beaucoup !

    BeantwoordenVerwijderen