donderdag 3 februari 2011

Melacholie en romantiek op één plein


Je wandelt door Parijs, het is avond en:
(1) Je bent alleen en in een prettig melancholische bui, of:
(2) Je bent met z'n tweeën en de ander is ook nog je geliefde, of:
(3) Je bent een combinatie van (1) en (2).
Afijn: in zo'n geval moet je zeker naar La Cour Carrée, het prachtige binnenplein van het Louvre. Hier zie je het alleroudste deel van het gebouw, één hoek dateert zelfs nog uit de 16e eeuw.
Het geheim is dat je naar dit binnenplein moet zodra de zon ondergaat.
Dan komt het in een prachtige schemering te liggen, lijkt er een soort stilte neer te dalen en gaan de getemperde lichten aan langs gevels en achter ramen die de gebouwen een prachtige gloed geven.
Mijn tip: loop niet naar de fontein in het midden, maar ga juist naar één van de hoeken van het immense vierkante plein, ga daar op zo'n stenen bankje zitten en geniet.
___

GOED: La Cour Carrée is elke avond open tot 22 uur.
FOUT: La Cour Carrée is elke avond maar open tot 22 uur.
___

1 opmerking:

  1. Ik ga nog een stapje verder, heet mooiste binnenplein van Parijs.
    Voor avondfotografie een must! Ze hebben me al een paar keer moeten wegsturen om 22.00 uur. De foto die je hebt gebruikt is nog van de 'oude' verlichting. tegenwoordig hebben ze een soort lijnverlichting,.... zo mooi! Ik weet niet of ik hier een link mag plaatsen, zo niet haal je hem maar weer weg. De eerste foto van de slider. http://www.parijsmijnstad.nl/arrondissementen/1e/

    vriendelijke groet
    Chris
    http://www.parijsmijnstad.nl

    BeantwoordenVerwijderen