vrijdag 10 september 2010

Autoshowrooms op de Champs-Élysées


Ik verbaasde me er eerst nogal over dat op de Champs-Élysées steeds meer auto-showrooms zijn te vinden.
Of het nou om Mercedes gaat of om Citroën: allemaal willen ze er aanwezig zijn.
Een kenner legde me toen eens uit dat de Champs-Élysées een van de beste vitrines is die er bestaat: veel publiek en veel prestige.
Bij Renault zullen ze dat alleen maar beamen: de Franse automaker zit dit jaar precies een eeuw op de Avenue in hartje Parijs. In de loop van die 100 jaar zijn ze al een paar keer van gedaante veranderd, en sinds 10 jaar heet de showroom L'Atelier (foto).
Om de stelling van die kenner maar even te bewijzen: bij L'Atelier lopen jaarlijks 2,5 miljoen bezoekers binnen.
Om het jubileum te vieren organiseert Renault er de komende maanden een speciale tentoonstelling, met een overzicht van 100 jaar 'autodromen en -avonturen' (dat zijn niet mijn woorden, maar die van Renault natuurlijk).
___

GOED: Zelfs als niet-auto-fanaat moet ik erkennen dat al die futuristische modellen in al die Champs-Élysée-showrooms wel de aandacht trekken.
FOUT: Maar hoeveel showrooms kan een avenue hebben zonder een autoboulevard te worden?

___

1910-2010 Les Champs-Élysées de Renault, van 11 sept. tot 14 nov.
L'Atelier Renault, 53 Avenue des Champs-Élysées

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen